Firma Techno-Fly wprowadza na rynek napęd z silnikiem 190 ccm. Jest to odpowiedź na duże zapotrzebowanie rynku na silniki o większej mocy, które są w stanie sprostać skrzydłom o małej powierzchni. Warto podkreślić, że silnik powstał przy współpracy z Kajanem, który ponad rok temu przygotował pierwszy prototyp silnika oparty o konstrukcję Jerzyka. Cechą charakterystyczną napędów firmy Techno-Fly jest innowacja w zastosowaniu lekkich materiałów, co przekłada się na niewielką wagę napędów tego producenta. Tym razem firma również zaskoczyła – nowy napęd o ciągu 67-70kg, waży zaledwie 19,4 kg, co daje mu ogromną przewagę nad konkurencją, czyniąc go idealnym napędem dla każdego. Duży nacisk położono na estetykę. Napęd będzie dostępny wyłącznie w nowej ramie „Delta”.

DSC_8463

Silnik oparty jest o rozwiązania znane z Rotora, stąd projektanci mogli skorzystać z przetestowanego wzorca. Mimo to, silnik był testowany i poprawiany przez rok, by obecnie ujrzeć światło dzienne. Zastosowano dobrze zestrojony gaźnik Walbro 37 oraz rezonans, który jak ocenia producent, nadaje wyjątkowe cechy silnikowi. Silnik idealnie pracuje w pełnym zakresie obrotów bez czterotaktowania, dziury rezonansowej – charakteryzując się płynnym przyspieszeniem przy liniowym wzroście mocy. Ze względu na jego niewielką masę oraz możliwość pracy na dowolnych obrotach, napędem może latać zarówno lekka dziewczyna jak i osoba o słusznej wadze.

Ze względu na trwałość silnika, podobnie jak w przypadku innych silników, zdecydowano się ograniczyć obroty silnika do maksymalnie 7900 RPM. Zmniejszono również stopień sprężania, redukując ryzyko przegrzewania czy nadmiernego zużywania się komponentów. Charakterystyczną cechą, którą odkryto podczas długotrwałych testów jest odporność tego silnika na zubożenie mieszanki poprzez rozregulowanie gaźnika. W przypadku zmiany parametrów regulacyjnych czy kłopotów z instalacją paliwową, silnik nie pracuje prawidłowo, dając wyraźne objawy (niechętnie wkręca się na obroty, brak pełnej mocy, itp). Udało się również uzyskać bardzo niskie zużycie paliwa.

Ciężar kompletnego silnika wynosi zaledwie 11,4 kg, co czyni go najlżejszym silnikiem na świecie o takiej pojemności. Pierwsza seria silników trafiła już do odbiorców min. we Francji, gdzie znany jest pod nazwą „Nitro”. Zanim Techno-Fly uruchomiło produkcję, na jednym z prototypów Adam Piórek zdobył brązowy medal na XVII Motoparalotniowych Mistrzostwach Polski w klasie PF1. Gratulacje i życzymy kolejnych sukcesów!

DSC_8475

Więcej informacji już wkrótce.

Proszę nie dzwonić do mnie z pytaniami w sprawie silnika. Wiedziałem o projekcie, lecz nie testowałem napędu i nie znam żadnych szczegółów na jego temat. Gdy będę w Warszawie, zawitam do firmy Techno-Fly i jeśli się uda – osobiście przetestuję napęd, który jak przyznacie – rozbudza wyobraźnię, ponieważ napęd o tak dużej mocy, przy 19kg wagi i przy swej rozsądnej cenie, niskiej cenie części zamiennych i dobrym serwisie, stanowi dużą konkurencję dla innych producentów.

Zachęcamy do rozmowy : LINK

Źródło : paramotor.com.pl
Leszek Klich

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com